Antti Merilehto tarttuu nykyhetken hype-teemaan eli tekoälyyn ja pyrkii tekemään siitä ymmärrettävää muille kuin asiantuntijoillekin: Tekoäly - matkaopas johtajalle (Alma Talent, 2018; ISBN 978-952-14-3334-4).
Kirjassa on mukavan kriittistä otetta tekoälyn soveltamiseen ja mahdollisuuksiin, vaikka tekoälyn kritiikiksi teosta ei voikaan sanoa. Se missä määrin visiot lopulta osoittautuvat perustelluiksi jää nähtäväksi, mutta ainakin jonkinlaista valmiutta kirja lukijalleen tarjoaa perusteltujen päätösten tekemistä varten.
Mitä on tekoäly ja miten minä voin liiketoiminnan vetäjänä hyödyntää sitä seuraavan strategiakauden aikana?
Kirja kertoo koti- ja ulkomaisin käytännön esimerkein, miten yritykset ovat valjastaneet tekoälyn käyttöönsä ja tehneet parempaa bisnestä. Osalle parannus on tarkoittanut tehokkaampia prosesseja ennakoivan analytiikan avulla, toisille taas kohonnutta asiakastyytyväisyyttä paremmin kohdennettujen resurssien myötä.
Lukijan ei tarvitse ymmärtää ohjelmistokehityksestä mitään: riittää, että liiketoimintaymmärrystä ja halua nauttia matkasta löytyy.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti